Prime Ajan- ja resurssienhallinta on luotu vastaamaan seurakuntien tarpeisiin. Ohjelmiston avulla voidaan hoitaa resurssienhallinta, laskutus ja henkilökohtaiset kalenterit. Ohjelmiston resurssienhallinta on laaja kokonaisuus, jolla saadaan myös ajankohtaiset tilastot tilaisuuksista, resursseista (työntekijät, palvelut, tarvikkeet, ajoneuvot) ja tilojen käyttöasteista. Asiakasrekisterin ylläpitoon tallentuvat kaste-, vihki- ja hautaansiunaamisvarausten asiakastiedot sekä tilojen varaajien laskutustiedot hyödynnettäväksi myöhempää käyttöä varten. Työntekijöiden henkilökohtaisten kalentereiden sekä lomakalenterin avulla tapahtumien aikataulujen suunnittelu helpottuu, sillä muilla työntekijöillä on ehdotusoikeus tilaisuusvarauksesta toisen työntekijän kalenteriin sekä oikeus nähdä toisen työntekijän lomavaraukset. Lomakalenterin avulla voidaan toteuttaa myös pappien ja kanttoreiden työ- ja vapaa-aikasuunnitelma.
Ohjelmisto sisältää mm. seuraavat toiminnot:
- Tilojen varaus ja hallinnointi
- Asiakasrekisterin ylläpito
- Henkilökohtaiset kalenterit työntekijöille
- Lomakalenteri
- Viestintä tilaisuuksilta
- Sähköpostit
- eKirjeet
- Tekstiviestit
- Seurakuntien omat tilastot
- Resurssitilastot, Tilaisuustilastot ja Tilojen käyttöastetilastot
- Tilaisuuksien laskutus
- Tilavuokrat, tarjoilut, pöytäliinat
- Osallistumismaksut
- Tilaisuuksien tulosteet