Lahden seurakuntayhtymään kuuluu viisi seurakuntaa, joilla on yhteisiä palveluja etenkin diakonia- ja kasvatustyössä. Eri toimintojen hallinta onnistuu keskitetysti Prime-toiminnanohjausjärjestelmällä.
– Kalenteripalvelujen lisäksi meillä on siellä erilaisia diakonia- ja hautausosioita. Hoidamme sen kautta myös laskutuksen ja tilastoinnin kirkkohallitukselle. Se on hyvin laaja kokonaisuus, jolla hallitaan oikeastaan koko toiminta, kertoo Marilla Oslanus, Lahden seurakuntayhtymän sovellusasiantuntija.
Pikkuhiljaa laajemmaksi
Prime tarjoaa helposti käytettävän kokonaisuuden, joka mukautuu joustavasti organisaation tarpeisiin. Lahden seurakuntayhtymä otti Primen alun perin käyttöönsä erityisesti kalenteritoiminnon vuoksi. Sittemmin järjestelmän käyttöä on laajennettu tarpeen mukaan.
– Kun Prime on hankittu vuosia sitten, tärkein on ollut kalenteritoiminto. Se, että kaikki ihmiset tietävät, missä pitää milloinkin olla, ja yhteisiin kalentereihin voidaan varata ihmisille aikoja. Siitä on pikkuhiljaa laajennettu myöhemmin eri toimintoihin, Oslanus toteaa.
Sujuva käyttökokemus varmistetaan
TSS Prime kehittää toimintaansa koko ajan. Asiantunteva tukipalvelu reagoi nopeasti asiakkaan tiedusteluihin, jotta järjestelmän käyttö on mahdollisimman mutkatonta ja ongelmatilanteet saadaan nopeasti ratkaistua. Oslanus kertookin olevansa lähes päivittäin yhteydessä Prime-yhteyshenkilöön.
– Aina kun tulee jotain kysyttävää, pystyn kysymään häneltä suoraan. Jos on ongelmia, sieltä saadaan pikaisesti vastauksia.
Lahden seurakuntayhtymälle Prime on osoittautunut hyväksi työkaluksi eri toimintojen yhdistettyyn hallintaan:
– Siihen nähden, kuinka paljon asioita pitää saada mahtumaan aina yhteenkin tilaisuuteen, järjestelmä toimii mielestäni oikein hyvin, Oslanus päättää.