Asiakastarina:

Lahden seurakuntayhtymä: Primen avulla laaja kokonaisuus pysyy hallinnassa

Marilla Oslanus-02
Lahden seurakuntayhtymään kuuluu viisi seurakuntaa, joilla on yhteisiä palveluja etenkin diakonia- ja kasvatustyössä. Lahden seurakuntayhtymän sovellusasiantuntija Marilla Oslanus kertoo, miten ison seurakuntayhtymän eri toimintojen hallinta onnistuu keskitetysti Prime-toiminnanohjausjärjestelmällä.

Lähtötilanne

Lahden seurakuntayhtymään kuuluu viisi seurakuntaa, joilla on yhteisiä palveluja etenkin diakonia- ja kasvatustyössä. Seurakuntien palveluihin kuuluu monenlaisia tilaisuuksia ja toimituksia, joissa useiden henkilöiden panosta tarvitaan eri aikoina, myös valmisteluvaiheissa. 

Seurakunnilla ei aikaisemmin ollut tehokasta kanavaa, joka olisi koonnut yhteen kaikki tiedot toimituksista ja tilaisuuksista, sekä mahdollistanut yhteisen näkymän siihen, missä ja milloin kukin työntekijä liikkuu.

Ajan mittaan havaittiin selkeä tarve hankkia toiminnanohjausjärjestelmä, jonka avulla voitaisiin hallinnoida tätä laajaa kokonaisuutta keskitetysti yhdellä järjestelmällä. Järjestelmä tehostaisi ja helpottaisi seurakuntien päivittäistä toimintaa, varmistaisi tiedon virtaamisen ja resurssien koordinoinnin entistä sujuvammin. Eri toimintojen hallinta onnistuu keskitetysti Prime-toiminnanohjausjärjestelmällä.

Ratkaisu

– Kalenteripalvelujen lisäksi meillä on käytössä Primen diakonia- ja hautausosio. Hoidamme Primen kautta myös laskutuksen ja tilastoinnin kirkkohallitukselle. Se on hyvin laaja kokonaisuus, jolla hallitaan oikeastaan koko toiminta, kertoo Marilla Oslanus, Lahden seurakuntayhtymän sovellusasiantuntija.

Prime tarjoaa helposti käytettävän kokonaisuuden, joka mukautuu joustavasti organisaation tarpeisiin. Lahden seurakuntayhtymä otti Primen alun perin käyttöönsä erityisesti kalenteritoiminnon vuoksi. Sittemmin järjestelmän käyttöä on laajennettu tarpeen mukaan.

– Kun Prime on hankittu vuosia sitten, tärkein on ollut kalenteritoiminto. Se, että kaikki ihmiset tietävät, missä pitää milloinkin olla, ja yhteisiin kalentereihin voidaan varata ihmisille aikoja. Siitä on pikkuhiljaa laajennettu myöhemmin eri toimintoihin, Oslanus toteaa.

Lahden seurakuntayhtymään kuuluu viisi seurakuntaa, joilla on yhteisiä palveluja etenkin diakonia- ja kasvatustyössä. Eri toimintojen hallinta onnistuu keskitetysti Prime-toiminnanohjausjärjestelmällä.

– Kalenteripalvelujen lisäksi meillä on siellä erilaisia diakonia- ja hautausosioita. Hoidamme sen kautta myös laskutuksen ja tilastoinnin kirkkohallitukselle. Se on hyvin laaja kokonaisuus, jolla hallitaan oikeastaan koko toiminta, kertoo Marilla Oslanus, Lahden seurakuntayhtymän sovellusasiantuntija.


Pikkuhiljaa laajemmaksi
 

Prime tarjoaa helposti käytettävän kokonaisuuden, joka mukautuu joustavasti organisaation tarpeisiin. Lahden seurakuntayhtymä otti Primen alun perin käyttöönsä erityisesti kalenteritoiminnon vuoksi. Sittemmin järjestelmän käyttöä on laajennettu tarpeen mukaan.

– Kun Prime on hankittu vuosia sitten, tärkein on ollut kalenteritoiminto. Se, että kaikki ihmiset tietävät, missä pitää milloinkin olla, ja yhteisiin kalentereihin voidaan varata ihmisille aikoja. Siitä on pikkuhiljaa laajennettu myöhemmin eri toimintoihin, Oslanus toteaa.


Sujuva käyttökokemus varmistetaan


TSS Prime kehittää toimintaansa koko ajan. Asiantunteva tukipalvelu reagoi nopeasti asiakkaan tiedusteluihin, jotta järjestelmän käyttö on mahdollisimman mutkatonta ja ongelmatilanteet saadaan nopeasti ratkaistua. Oslanus kertookin olevansa lähes päivittäin yhteydessä Prime-yhteyshenkilöön.

– Aina kun tulee jotain kysyttävää, pystyn kysymään häneltä suoraan. Jos on ongelmia, sieltä saadaan pikaisesti vastauksia.

Lahden seurakuntayhtymälle Prime on osoittautunut hyväksi työkaluksi eri toimintojen yhdistettyyn hallintaan:

– Siihen nähden, kuinka paljon asioita pitää saada mahtumaan aina yhteenkin tilaisuuteen, järjestelmä toimii mielestäni oikein hyvin, Oslanus päättää.

Lisää asiakastarinoita